Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
20 04 2019

Een gezonde voeding bevat ruime porties groente, fruit en brood. Ruime porties van groente en fruit verlagen de kans op chronische ziekten. Groente, fruit en brood zijn vezelrijke voedingsmiddelen die weinig calorieën en veel voedingsstoffen leveren. Je zult er dus niet snel te veel van eten. Dit is belangrijk wanneer je op je gewicht let.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > Dieet ABC > A > Afvalstoffen

Afvalstoffen

Afvalstoffen zijn onder te verdelen in twee verscheidene aspecten. Namelijk de meest bekende lichamelijke afvalstoffen en de wat minder bekende geestelijke afvalstoffen.

Afvalstoffen worden geproduceerd binnen in het lichaam door het nuttigen van bepaalde etenswaren. Voornamelijk het eten van voedsel dat voorzien is van een aanzienlijke grote hoeveelheid aan vet stimuleert de productie van afvalstoffen.

Afvalstoffen verlaten uiteindelijk het lichaam weer via de urine. Urine is een afvalproduct van de nieren. Urine is tevens een afvalstof die nauw verbonden is met emoties. (denk bijvoorbeel maar terug aan een spannend examen, of een bezoek aan de tandarts, door de zenuwen is de kans dat je naar de wc moet vele malen hoger).

Uiteraard is het van het grootste belang dat je je lichaam constant reinigt en bijhoudt. Het beste is om minimaal twee liter water per dag te drinken. Je kunt dit verdelen door voor en na elke maaltijd minimaal een glas water te nuttigen.