Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
22 01 2019

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > Dieet ABC > O > Orthorexia nervosa

Orthorexia nervosa

Orthorexia nervosa is een eetstoornis waarbij mensen een overdreven fixatie hebben op gezond eten. Zij willen uitsluitend het beste van het beste eten. Aan de kwaliteit van het eten wordt de kwaliteit van het leven afgemeten. De hoeveelheid eten speelt niet zozeer een rol.

Hoewel orthorexia-patiënten een dwangmatige intentie hebben om zo gezond mogelijk te eten, leidt hun eetgedrag gemakkelijk tot een onevenwichtig voedingspatroon dat niet alle nodige voedingsstoffen levert. Vaak vermijden zij allerlei voedingsmiddelen of laten ze deze weg in de veronderstelling dat ze ‘niet gezond’ zouden zijn. De voeding wordt dan gemakkelijk te eenzijdig van samenstelling.