Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
10 12 2018

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > Dieet ABC > V > Vocht

Vocht

Het is belangrijk om voldoende vocht binnen te krijgen. Ons lichaam bestaat namelijk voor het grootste deel uit vocht (voor tweederde deel). Door te zweten, toiletteren en uitademen raken we een deel van dit vocht kwijt en is het noodzakelijk om dit weer aan te vullen. Het wordt aanbevolen om 1,5 liter vocht per dag te drinken (dit hoeft niet per se in de vorm van water).

Functies van water:

  • Het vervoeren van voedingsstoffen.
  • Het afvoeren van voedingsstoffen.
  • Het handhaven van onze lichaamstemperatuur.
  • Het helpen bij bepaalde processen in het lichaam.