Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
25 06 2019

Niet te veel calorieën en voldoende bewegen houdt je op een gezond gewicht. Een te hoog gewicht vergroot kans op hart- en vaatziekten, diabetes en bepaalde vormen van kanker. Eet daarom niet te veel. Beweeg tenminste 30 minuten per dag.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > 40 punten dieet > Dieet programma

40 punten dieet afslank programma

"Afslank" is een programma gebaseerd op het 40 punten dieet. Hiermee kun je je eetpatroon bijhouden èn veranderen om af te vallen. Het helpt om bij te houden wat je per dag aan energie binnenkrijgt. Als je per dag 40 punten binnenkrijgt val je af. Let wel op dat je niet overdrijft.

Afslank is geschikt voor Windows 95/98/ME/2000/XP

Download het 40 punten afslank programma.

 
Producten aan het dieet programma toevoegen

Er zijn producten die niet in het programma staan. Zo kan je ze toevoegen.

Ga met de windows verkenner naar c:\Program Files\Afslank. In die directory (of map) staat een bestand genaamd: afslankDB.txt. Dit bestand bevat alle voedings informatie. Met het "kladblok" kun je hier zelf producten toevoegen.

Een voorbeeld
Als je bijvoorbeeld ciabatta wil toevoegen ga je naar het bestand [Brood] en voeg eerst de naam toe en dan het aantal punten.

Vul in: "Ciabatta" 3

Hoe kom je aan de punten?
1 punt is 25KCal. Op supermarktgids.nl kun je in de voedingsgids opzoeken hoeveel calorieën bepaalde producten hebben.

Door te sporten zijn er ook 'minpunten' te scoren.

Voeg aan de voedings database de volgende tekst toe (zie bovenstaande uitleg):

[Sporten]
"Fietsen (8 km/u) 1uur" -2.16
"Wielrennen 1 kwartier" -5.70
"Hardlopen 1 kwartier" -3.48
"Tennis (enkelspel) 1 kwartier" -3.66
"Zwemmen (crawl) 1 kwartier" -5.22
"Zwemmen (rugslag) 1 kwartier" -5.60
"Squashen  1 kwartier" -6.00
"Fitness  1 kwartier" -6.00
"Skeeleren (15 km/u) 1 kwartier" -4.20