Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
22 01 2019

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > Rijst dieet > Uitleg rijst dieet

Uitleg rijst dieet

De voorbereiding
Op de dag voordat u aan de kuur begint, neemt u 's ochtends een afgestreken eetlepel magnesiumsulfaat opgelost in een glas lauwwarm water. Door het magnesiumsulfaat wordt u darm geleegd en u kunt dunne ontlasting krijgen, dus zorg dat u inde buurt van een toilet blijft! Magnesiumsulfaat ook wel bekend als bitterzout is zonder recept bij elke apotheek verkrijgbaar.

Stap 1
U eet uitsluitend rijst. Hoe langer u dit volhoudt, hoe beter. Breng elke dag een kopje droge zilvervliesrijst of bruine rijst aan de kook met twee kopjes water. Laat de rijst in een afgedekte pan op de laagste stand in een uur gaar worden, zodat al het water in de rijst wordt opgenomen. Roer vervolgens een dessertlepel koudgeperste zonnebloem-, olijf- of notenolie door de rijst. Voeg voor de smaak eventueel sojasaus toe. Verdeel de hoeveelheid over drie porties, die u verspreid over de dag eet. Kauw langdurig. Trek gerust een kwartier uit voor het eten van de rijst. Drink per dag anderhalf tot twee liter mineraalwater of gezuiverd water en daarnaast kruidenthee naar behoefte. Rooibosthee is aan te bevelen.

Stap 2
U mag uw menu uitbreiden met fruit en groenten. Eet een uur voor het rijstontbijt een zachte vrucht, zoals een perzik, een pruim, een kiwi of een paar druiven. Een uur voor de rijstlunch neemt u een schoteltje rauwkost. Snij de rauwkost heel fijn en voeg wat olijfolie en citroensap toe. Ook dit heel goed kauwen. Blijkt de rauwkost toch te zwaar op de maag te liggen, dan kunt u daarvoor in de plaats fruit nemen. Voor de avondmaaltijd kunt u groenten roerbakken in wat olijfolie, waar u uw derde portie rijst doorheen roert. Drink twee keer per dag een glas verdund groente- of vruchtensap in plaats van kruidenthee.

Stap 3
Het menu van stap 2 mag u nu uitbreiden met yoghurt, kwark of een beetje kaas. Neem deze zuivel tegelijk met het fruit en de rauwkost, dus een uur voor het ontbijt en lunch. Bij de rijstmaaltijd 's avonds kunt u kleine stukjes lamsvlees, vis of wild eten. Het is goed om vlees en vis af te wisselen met sojaproducten of noten.

Stap 4
Ga heel geleidelijk aan weer eten zoals u gewend was, zodat u lichaam eraan kan wennen. Blijf veel drinken.

Tips
  • Neem voldoende rust en vermijd stress.
  • Eet rustig, dus neem de tijd om te kauwen
  • Drink geen gewone thee, koffie en alcohol. Deze stoffen belemmeren het ontgiftingsproces.
  • Kies voedingsmiddelen met natuurlijke bacterien, zoals yoghurt, kwark of biogarde
  • Draag warme kleding en gebruik 's nachts een kruik
  • Vermijd chemische middelen en stoffen die allergieen uitlokken, zoals oplosmiddelen verf en schoonmaakmiddelen
  • Beweeg veel, maar rustig
  • Afvalstoffen die vrijkomen, kunnen allerlei lichamelijke klachten geven, zoals misselijkheid, hoofdpijn en duizeligheid. Deze klachten zijn van tijdelijke aard. Meer water drinken is dan aan te bevelen.
  • Ook op emotioneel gebied kan het een en ander loskomen. Laat uw gevoelens zo veel mogelijk gaan.
  • Schrijf elke dag op hoe u zich voelt, zodat u kunt bijhouden hoe u reageert op diverse producten.
Natuurlijk kunt u afvallen met alleen het bovenstaande dieet schema. U kunt dit proces versnellen door gebruik van een goed dieet supplement. Zo hoeft u minder lang op dieet en is het makkelijker vol te houden.