Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
22 01 2019

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > Dieet ABC > J > Jojo-effect

Jojo-effect

Wanneer je in korte tijd erg veel afvalt heb je een grote kans dat je te maken krijgt met het jojo-effect: Alles wat je bent afgevallen, zit er binnen de kortste keren weer aan. Of nog erger: Je weegt nog zwaarder dan voordat je begon met afvallen. De oorzaak hiervan is dat je lichaam tijdens het diëten op een soort 'ruststand' is gaan staan omdat je nog maar weinig eet tijdens het diëten. Wanneer je daarna weer normaal of meer gaat eten, slaat je lichaam zoveel mogelijk op als vet doordat het een signaal heeft gekregen dat we in een soort noodcrisis zaten waarbij we te weinig voedsel binnen kregen. Voordat je het weet zitten de kilo's er zo weer aan. Daarom is het beter om langzaam over een lange periode af te vallen dan dat je in een korte tijd veel kilo's kwijtraakt.