Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
23 06 2017

Om gezond te eten is het ’t makkelijkst om de vijf regels van de Schijf van Vijf aan te houden. Wanneer je gezond wilt eten zijn dit kort de belangrijkste aandachtspunten. Kijk ook even in de voedingstabel. Deze geeft meer betekenis aan wat bij voorkeur gezond eten is.


Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > 40 punten dieet

40 punten dieet

Bij het 40 punten dieet mag je maximaal 1000 kcal per dag gebruiken, dit zijn in totaal 40 punten. Er wordt 1 punt per 25 calorieën gerekend. Ieder product staat voor een bepaald aantal punten. Het fijne van dit dieet is dat je zelf kan bekijken wat je per dag wilt eten, zolang je maar aan de 40 punten komt.

Wat zegt men?
Een dieet onder de 1500 kcal vindt men niet verantwoord omdat het niet voldoende voedingsstoffen bevat die het lichaam nodig heeft. Tevens wordt gezegd dat diëten zoals het 40 punten dieet op de korte termijn wel werken, maar niet op de lange termijn. Dat komt omdat je weer in het oude voedingspatroon vervalt. Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in. Maar als je het goed aanpakt, kan het wél werken.

Wat vindt Dieet ABC?
Voorkom het jojo-effect. Begin niet van de één op de andere dag aan dit dieet. Werk ernaar toe door in de week of weken ervoor al minder te eten. Probeer in ieder geval de tussendoortjes te minderen. Bouw in de weken na het dieet je eetpatroon weer heel langzaam op. Eet ook in plaats van 1000 kcal ongeveer 1300 kcal per dag. Dit komt overeen met 52 punten. Vul dit aan met een multivitamine.

Groenten
Eet veel groenten: minimaal 200 gram en maximaal 400 gram per dag. Eet daarnaast twee maal per dag fruit. Wanneer je tijdens de lunch ook groenten eet, zoals bijvoorbeeld een extra tomaat of wat komkommer, kom je al snel aan 400 gram groenten.

Eiwitten
Eet genoeg eiwitten. Eiwitten zorgen ervoor dat je je spieren behoudt en het stabiliseert de suikerspiegel. Hierdoor zou ook het hongergevoel en de trek in zoet verminderen. Eiwitten zitten bijvoorbeeld in magere vleeswaren zoals rookvlees, rosbief, tong, achterham, magere fricandeau, kip- en kalkoenrollade, kipfilet, of kalkoenham. Ook in kwark zitten eiwitten.

Water
Drink minimaal 8 glazen water per dag. Water verwijdert afvalstoffen uit je lichaam. 

Hier volgt  het 40 punten dieet
Wat vind jij van het 40 punten dieet?

Geweldig
  52% (529)

Redelijk
  35% (350)

Slecht
  13% (135)

Aantal stemmen: 1014

Dieet Software

40 punten dieet-software
Voor dit dieet bestaat een speciaal afslank programma. Hiermee kun je je eetpatroon bijhouden én veranderen om af te vallen. In het programma kun je zelf producten aanvullen die er nog niet tussen staan. Zorg dat je minimaal 40 punten per dag binnenkrijgt (liever iets meer) en je valt zeker af. Let op dat je niet overdrijft!