Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
23 10 2018

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > Rijst dieet

Rijst dieet

Iedereen weet waarom het gezond is om af en toe te vasten. Je maag en darmen worden even ontlast, zodat afvalstoffen afgevoerd worden. De vastkuur met rijst is een milde en toch effectieve manier van vasten. Mild, omdat je wat te kauwen hebt en het lichaam voedingsstoffen binnen krijgt. Effectief, doordat de voeding zuiver is en gemakkelijk te verteren. Hierdoor belast je de darmen weinig en wordt het lichaam grondig gereinigd.

Rijstvasten is makkelijker vol te houden dan bijvoorbeeld sapvasten. Maar ook voor deze milde rijstkuur heb je natuurlijk wat doorzettingsvermogen nodig. Gezonde mensen kunnen de kuur zelf thuis volgen. Mensen die ziek zijn, mogen er niet zonder deskundige begeleiding aan beginnen.

Het drie-stappen plan
De rijstvastenkuur bestaat uit drie stappen. Je bepaalt zelf hoe lang je elke stap laat duren. Vijf dagen per stap is het minimum. Bij elke nieuwe stap mag je enkele voedingsmiddelen toevoegen. Met de derde stap is een volwaardig voedingspatroon bereikt.

Voor een overzicht van het complete dieet kun je terecht bij de rijstvastenkuur