Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
20 04 2019

Een gezonde voeding bevat ruime porties groente, fruit en brood. Ruime porties van groente en fruit verlagen de kans op chronische ziekten. Groente, fruit en brood zijn vezelrijke voedingsmiddelen die weinig calorieën en veel voedingsstoffen leveren. Je zult er dus niet snel te veel van eten. Dit is belangrijk wanneer je op je gewicht let.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > Mayo Dieet

Het Mayo Dieet

Alcohol is tijdens dit dieet verboden. Ook is het belangrijk om zo min mogelijk zout te gebruiken. De hoeveelheid van de salades en steaks is niet aangegeven omdat je dit zelf mag bepalen. De knolselderij mag vervangen worden door asperges.

Het ontbijt is elke ochtend hetzelfde, namelijk; grapefruitsap, 1 of 2 gekookte eieren en zwarte koffie. Hieronder volgt de indeling van het Mayo dieet.

Eerste dag:
Lunch: 2 gekookte eieren, tomaten en zwarte koffie.
Diner: 2 gekookte eieren, gemengde salade en een droog toastje.

Tweede dag:
Lunch: 2 eieren en grapefruit.
Diner: runderlapje, tomaten, kropsla, knolselderij, olijven, augurken en zwarte koffie.

Derde dag:
Lunch: 2 eieren, spinazie en tomaten.
Diner: 2 lamskoteletten, knolselderij, augurken, tomaten en zwarte koffie.

Vierde dag:
Lunch: 2 eieren, spinazie en zwarte koffie.
Diner: 2 eieren, kwark, kool en droog toastje.

Vijfde dag:
Lunch: 2 eieren, spinazie en zwarte koffie.
Diner: gekookte vis, gemengde salade en een droog toastje.

Zesde dag:
Lunch: fruitsalade.
Diner: runderlapje, knolselderij, augurken en zwarte koffie.

Zevende dag:
Lunch: koud gevogelte, tomaten en grapefruit.
Diner: gevogelte, worteltjes, tomaten, grapefruit, kool en zwarte koffie.