Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
19 06 2018

Door gevarieerd te eten, krijg je alle stoffen binnen die nodig zijn. Er is niet één voedingsmiddel dat alle voedingsstoffen voldoende bevat. Ook spreid hiermee het risico van het binnenkrijgen van eventueel aanwezige ongezonde stoffen. Door afwisselend te kiezen uit alle vijf vakken van de Schijf van Vijf zorg je voor een gezond dagmenu.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > Soepdieet

Het Soepdieet

Als je dit dieet stipt volgt kun je 4 tot 7 kg afvallen in 7 dagen. Je kunt dit dieet volgen zolang je wilt, maar niet aaneensluitend. Het beste is 7 dagen volgen en 7 dagen niet (minimum 2 dagen niet). Indien je darmfunctie het laat afweten neem dan een kopje zemelen of muesli.

Verboden:
Brood, alcohol, koolzuurhoudende dranken en dieetdranken.

Toegestaan:

Bronwater, ongezoete thee, ongezoete (zwarte) koffie, ongezoet fruitsap, bessensap en magere melk.

Na dit dieet dient men 24 uur te wachten met het consumeren van alcohol. 

De soepingrediënten:
6 grote uien, 3 grote tomaten, 1 witte kool, 3 groene paprika's, 1 bos soepselder,
4 wortelen, 1 pakje soepmix, eventueel vetarme bouillonblokjes, eventueel peper, tabasco, peterselie, sojasaus, rozemarijn, oregano, tijm, knoflook en chilipepers. Gebruik geen zout.

Het originele dieet is met de jaren aangepast: De witte kool en de paprika's zijn vervangen door broccoli en een halve kilo spruiten. De tomaten kun je eventueel vervangen door twee blikjes tomaten.

Hier volgt het Soepdieet