Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
20 10 2017

Om gezond te eten is het ’t makkelijkst om de vijf regels van de Schijf van Vijf aan te houden. Wanneer je gezond wilt eten zijn dit kort de belangrijkste aandachtspunten. Kijk ook even in de voedingstabel. Deze geeft meer betekenis aan wat bij voorkeur gezond eten is.


Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > Ananasdieet

Ananasdieet

Wat zegt men?
Het ananasdieet zorgt voor een gewichtsverlies van ongeveer 5 kilo. Het ananasdieet is niet alleen heel gezond en effectief, het ananasdieet is ook nog eens heel fris en lekker. Het ananasdieet is bedoeld voor mensen die nog net even de laatste kilootjes kwijt willen. Het ananasdieet is niet een dieet dat uw eetpatroon veranderd, waardoor het ananasdieet ook niet geschikt is lang te volgen. Met het ananasdieet kan men zich 4 dagen uitleven met het maken van overheerlijke gerechten van ananas. Hierna is er nog de mogelijkheid om het ananasdieet nog eens vier dagen te herhalen.

Er moeten wel aan een aantal regels nageleefd worden:
- Per dag 3 liter water drinken.

- Tussen 8 uur ’s avonds en 8 uur ’s morgens niet meer eten. Je lichaam heeft in dieAnanas periode de tijd nodig het voedsel te verwerken en tot rust te komen. Hierdoor ga men zich energieker voelen en het is ook nog eens beter voor de spijsvertering. Je lichaam wordt hierdoor zuiniger met voedingsstoffen.

- Kauw het eten goed en eet langzaam. Dit alles bevordert een goede spijsvertering.

- Als ontbijt gebruikt men één volkorenboterham of een volkoren cracker met halvarine belegt met 20+ kaas en boter, of mager kipfilet. Men kan het op smaak maken met kruiden. Drink bij het ontbijt een beker vers uitgeperste vruchtensap, en gebruik geen koffie of thee.

- Lunch vier uur later na je ontbijt. Als lunch gebruik je 2 volkorenboterhammen of 4 volkoren crackers besmeert met boter en smeerkaas. dit kan eventueel belegt worden met afalfa of waterkers. Men kan ook kiezen voor magere kwark met plakjes aarbei of banaan.

- Het hoofdgerecht pas 4 uur na de lunch nuttigen.

Wat vind dieet ABC?
Het is een van de lekkerste diëten, ook vrij makkelijk te volgen en je hebt geen last van een hongergevoel. Het gewicht wat je hiermee kan afvallen is 5 kilo, dit is niet heel veel maar misschien net genoeg om die broek weer aan te kunnen.

Tip

Volg het ananasdieet niet te lang, het dieet is niet bedoeld om het eetpatroon te veranderen.

Een lekkere eet-tip voor ananas:

Ananas risotto
Pel een ananas. Snij hem in partjes en vang het sap op. Leng het sap aan met melk tot 250 ml. Giet dit in een koekenpan en meng hierbij twee kopjes risotto-rijst. Breng dit langzaam aan de kook en voeg een eetlepel suiker en een theelepel kaneel toe. Breng het aan de kook en zet het vuur op zacht. Laat het gerecht nu langzaam garen. Voeg na 15 minuten de partjes van een halve ananas toe en laat het verder sudderen tot het gaar is. Serveer het warm of koud bestrooid met flink wat kaneel.