Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
19 06 2018

Door gevarieerd te eten, krijg je alle stoffen binnen die nodig zijn. Er is niet één voedingsmiddel dat alle voedingsstoffen voldoende bevat. Ook spreid hiermee het risico van het binnenkrijgen van eventueel aanwezige ongezonde stoffen. Door afwisselend te kiezen uit alle vijf vakken van de Schijf van Vijf zorg je voor een gezond dagmenu.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > Proteine dieet

Proteine dieet

Wat zegt men?
Proteïne diëten, ook wel eiwit diëten genoemd kunnen veel succes boeken en zijn vol te houden dankzij de kant en klare producten die er te koop zijn. Denk hierbij aan shakes, repen, eiwitrijke snacks en crackers. Proteïne diëten zijn gebaseerd op de inname van veel eiwitten en weinig vetten en koolhydraten. Zo worden de vet reserves aangesproken als energie bron. Het is wel noodzakelijk om de toevoer van eiwitten met een hoge voedingswaarde te gebruiken om de spiermassa te behouden, om resultaten te behalen moeten de regels strikt opgevolgd worden.

Wat vind dieet ABC?
Het is een dieet wat zeer snel resultaat behaald kan worden (7 a 10 kilo in een maand). Naast het snelle gewichtsverlies is het hongergevoel praktisch afwezig na de derde dag. Het is alleen niet zo gezond voor het lichaam. Het lichaam wordt in een zogenaamde ketose-toestand gebracht. Ketose is een situatie waarin het lichaam zijn energie uit vetzuren haalt in plaats van uit koolhydraten, iets wat bij mensen met ernstige suikerziekte ook regelmatig gebeurd. Dat is zeer ongezond en slecht voor de nieren.

Tip
Zorg er voor dat je voldoende rauwkost in de koelkast heb (kerstomaatjes, wortel, komkommer, paprika, radijsjes, etc). Drink veel thee (natuurlijk zonder suiker) of suikervrije siroop. Heb je een dip drink dan bouillon en geen cup-a-soup-gebonden. Maak ook eens een maaltijdsalade.