Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
22 01 2019

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > DiŽten > Weight Watchers > Achtergrondinformatie Weight Watchers

Achtergrondinformatie Weight Watchers

Het dieet is ontwikkeld door Jean Nidetch in de vroege jaren zestig. Dit afvalprogramma heeft al vele miljoenen mensen geholpen om af te vallen. Het dieet is door de jaren heen verder ontwikkeld en verandert iedere twee jaar van programma. Dit kan wat lastig zijn als je opnieuw wilt starten maar een programma van twee jaar geleden is ook nog prima te volgen.

Het dieetprogramma kan in groepsverband worden gevolgd, waarbij de deelnemers elkaar wekelijks ontmoeten om elkaar te steunen en ervaringen uit te wisselen. Tegenwoordig is het programma ook thuis te volgen. De boekjes zijn online te bestellen. Ook kun je via een cd-rom de resultaten bijhouden.

Pointswijzer Met het Weight Watchers dieet leer je bewust om te gaan met je voeding, terwijl je toch gezond blijft eten. Het dieet bestaat uit een puntensysteem, waarbij elk onderdeel van de maaltijd een bepaald aantal punten bevat. Deze punten moeten over een bepaalde tijd worden gegeten, maar kunnen binnen een aantal dagen ook worden opgespaard, zodat je op andere dagen, bijvoorbeeld op een feestje, toch mee(r) kunt eten. Ook met sporten spaar je extra punten.

Bij deze methode gaat het afvallen langzaam maar gestaag en zolang het dieet wordt gevolgd is op de lange termijn gewichtsafname blijvend.