Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
22 01 2019

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > Dieet ABC > B > Vitamine B8

Vitamine B8

Vitamine B8
Vitamine B8 (biotine) wordt ook wel vitamine H genoemd.
Deze speelt net als de andere B's een rol bij de stofwisseling. Onze dagelijkse behoefte aan vitamine B8 wordt in het lichaam zelf geproduceerd door bacterien in het darmstelsel.

Waar zorgt het voor
Vitamine B8 zorgt het voor het gezond houden van de huid en het haar. 

Waar zit het in
Vitamine B8 zit in eieren, lever, melk, granen, noten en pinda's.

ADH
Er geldt geen aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor deze vitamine omdat er niet genoeg gegevens van bekend zijn.

Tekort
Door een zwaar vermageringsdieet, heel erg lang veel rauwe eieren eten of een lange tijd antibiotica slikken, kan er een tekort ontstaan. Antibiotica doden alle bacterien - ook de goede die vitamine B8 maken.

Je kunt ook haaruitval krijgen door een tekort aan vitamine B8. Dit lost vanzelf op als je weer genoeg van deze vitamine binnenkrijgt. Maar wanneer haaruitval ontstaat door 'kaal worden' kan dit niet met vitamine B8 worden voorkomen.