Dieet ABC


Tip van de Dagdieet tip
10 12 2018

Kies voor magere en halfvolle melk (producten) 20+ of 30+ kaas en magere vlees(waren) in plaats van de vette soorten. Het eten van één tot twee keer vis per week is belangrijk vanwege de gezonde visvetzuren. Neem de zachte en /of vloeibare soorten vetten zoals halvarine, zachte margarine, vloeibare bak- en braadproducten en alle soorten olie. Deze bevatten minder verzadigd vet. Let op welke tussendoortjes je neemt zoals koek, gebak, snacks en zoutjes. Deze bevatten vaak de verkeerde vetten namelijk de verzadigde- en transvetten.

Meer dieet tips


Dieet Fabels
Dieetboeken
Dieet in het Nieuws

Dieet Links
Sitemap
Colofon
Privacy Policy

Facebook Tweet This


Home > Dieet ABC > S > Stofwisseling

Stofwisseling

De stofwisseling (ook wel metabolisme genoemd) is opgesplitst in twee soorten stofwisseling, namelijk:

  • Brandstof-stofwisseling: Wanneer je eet/drinkt, krijg je brandstoffen binnen. Deze brandstoffen worden tijdens de stofwisseling afgebroken zodat je energie krijgt. Wanneer je dus veel beweegt of weinig eet, worden deze brandstoffen afgebroken en val je af.
  • Bouwstof-stofwisseling: In tegenstelling tot brandstof-stofwisseling, worden er nu bouwstoffen opgebouwd (vet dus). Dit gebeurt als je veel brandstoffen binnenkrijgt die niet worden afgebroken omdat je geen energie nodig hebt.